/ قوانین و مقررات

قوانین و مقررات


قوانین و مقررات

شرایط و مقررات استفاده از سرویس ها و خدمات ورکاپ

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و سرویس‌های سایت ورکاپ به دقت ملاحظه فرمایید. توجه کنید که آغاز عضویت و شروع استفاده شما از این نرم‌افزار، همچنین ارائه درخواست خدمات به منزله قبولی کلیه شرایط و مقررات ذیل است.

لازم به ذکر است قوانین و مقررات در هر زمان قابل اصلاح بوده و پس از انجام اصلاحات، آخرین نسخه اصلاحی برای کاربر به صورت الکترونیکی ارسال می‌گردد. همچنین به محض ورود به سایت مقررات جدید قابل رویت و تایید خواهد بود.

تعاریف

مشتری: اشخاصی که در وب سایت ورکاپ و در چهار چوب قوانین موجود اعلام نیاز به خدمات کرده‌­اند.

متخصص: افرادی هستند که در وب سایت ورکاپ برای ارائه خدمات اعلام آمادگی کرده‌­اند. لازم به ذکر است ورکاپ اقدام به معرفی متخصص به مشتری می‌کند و خدمات توسط متخصصین معرفی شده ارائه می گردد.

ورکاپ: شرکتی که به وسیله خدمات نرم‌افزاری، ارتباط بین مشتریان و متخصصین را جهت توافق بر انجام خدمت یا خدماتی فراهم می‌کند.

کاربر: مشتریها و متخصصین.

۱- قوانین عمومی

۱-۱- خدمات ورکاپ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و تابع مقررات مندرج در فصل اول از باب ششم قانون تجارت می باشد.

۲-۱- ارسال هرگونه مطلبی که به حقوق دیگران تجاوز و هتک حرمت کند و همچنین درج کلمات تهدید آمیز و توهین آمیز و ناقض حقوق شخصی یا اجتماعی و مطالب مبتذل و خلاف قانون، ممنوع است.

۳-۱- تمامی اطلاعات کاربران که در وب سایت ورکاپ ثبت می­‌گردد محرمانه تلقی شده و ورکاپ تمام سعی و کوشش خود را جهت حفظ اطلاعات محرمانه خواهد نمود. عضويت در ورکاپ يا درخواست خدمات به منزله رضايت کاربر جهت اشتراك اطلاعات مربوطه با متخصص یا مشتری خواهد بود.

۴-۱- هرگونه تهدید و اقدام به هک یا آسیب رساندن به وب سایت و کاربران آن، پیگرد قانونی خواهد داشت و منجر به مسدود شدن حساب کاربری متخلفین خواهد گردید.

۵-۱- برای استفاده ازورکاپ لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در ورکاپ ایجاد کند. تنها افراد بالای ۱۸ سال و واجد اهلیت قانونی، می‌توانند اقدام به ایجاد حساب کاربری کنند. برای استفاده از ورکاپ کاربر باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرم‌افزار ورکاپ ثبت کند.

۵-۱-حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربران است و جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، باید در حفظ و عدم فاش شدن آن کوشش لازم را به عمل بیاورند. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص درورکاپ یا سایر خدمات مربوط به ورکاپ انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است و ورکاپ هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت

.

۷-۱-کاربر می‌پذیرد که ورکاپ ممکن است از ارسالSMS (پیامک) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها متوقف شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.

۸-۱- ورکاپ مختار است یک یا بخشی از یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مجاز است پس از ارسال درخواست خدمت، و انتخاب متخصص، پیش از آغاز عزیمت به نقطه مبداء، خدمت را لغو نماید.

۹-۱- مسئولیت و جبران خسارت ناشی از هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و ورکاپ هیچ گونه مسئولیتی را از این بابت نمی‌پذیرد.

۱۰-۱- درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا نماینده قانونی ایشان) توسط مشتری امکانپذیر نیست. در صورت عدم رعایت این شرط، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این امر برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و ورکاپ هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

۱۱-۱- کاربر می‌پذیرد هر گونه فرایند، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف ورکاپ به منزله امضا الکترونیکی و قبولی تلقی شده و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل طرح بوده و از نظر ورکاپ رد شده است.

۱۲-۱- ذخیره و سوء استفاده از اطلاعات مشتریان یا متخصصین مغایر با قوانین ورکاپ خواهد بود.

۲- تعهدات ورکاپ

۱-۲- معرفی متخصص به مشتری از طریق نرم‌افزارهای ورکاپ.

۲-۲- معرفی متخصصین مجرب جهت ارائه خدمات به مشتریان بدون اخذ هیچ گونه هزینه‌ای از مشتری.

۳-۲- حضور به موقع متخصص در محل ارائه خدمات.

۴-۲- نظارت‌ بر ارائه خدمت با کیفیت، سالم، و مطمئن به مشتریان.

۵-۲- ارائه متنی به عنوان پیش نویس قرارداد به مشتری و متخصص جهت جلوگیری از اختلافات فی­مابین و تسهیل امر.

۶-۲- پاسخ گویی به سوالات و نظرات و پیشنهادات کاربران در اسرع وقت.

۳- تعهدات متخصص

۱-۳- از استعمال دخانیات و یا هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود در حین ارائه خدمات امتناع کند.

۲-۳- در تكميل اطلاعات شخصى از جمله حساب كاربرى، ارائه خدمات و پاسخگويي به نظرات، نهايت دقت و شفافيت را مبذول داشته و از درج موارد غیر مجاز در سایت ورکاپ خوددارى نمايد.

۳-۳- در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتری نهایت تلاش خود را اعمال نموده و از اقدماتى كه منجر به ضرر به مشتری یاورکاپ  و یا سایر ذی‌نفعان گردد، پرهيز کند.

۴-۳- عضويت درورکاپ و ارائه خدمات به منزله رضايت متخصص جهت اعلام اطلاعات و پروفايل شخصى با مشتریان مرتبط خواهد بود.

۵-۳- متخصصینی که بیش از ۳ اخطار گزارش شده از مشتریان دریافت کنند بعد از بررسی و تایید صحت گزارش توسط تیم فنی ورکاپ، حساب کاربری آنها مسدود می‌شود. در صورت عدم وجود بدهی، اعتباری که متخصص نقدا واریز کرده و قابل بازگشت بوده مسترد خواهد شد.

۶-۳- عدم به همراه داشتن اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیائی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست.

۴- تعهدات مشتری

۱-۴- در تكميل اطلاعات شخصى، درخواست خدمات و ارايه نظرات، نهايت دقت و شفافيت را مبذول دارد.

۲-۴- از خدمات ورکاپ در جهت صحيح قانونی استفاده نموده و از هرگونه اقدامات غیر قانونی، غیرمشروع و اقدماتى كه منجربه ورود ضرر به اشخاص ثالث، كاربران و يا وب سايت ورکاپ گردد، پرهيز کند. درغیر این صورت مطابق قوانین و مقررات مربوطه مسئول اقدامات خود است. همچنین ورکاپ  این حق را برای خود محفوظ می­‌دارد که عضویت مشتری متخلف را لغو کند.

۳-۴- حضور به موقع مشتری قبل از متخصصین در محل و آماده سازی شرایط مناسب و امن جهت استفاده حداکثری و بهینه از خدمات و رعایت ایمنی متخصصین.

۴-۴- عدم درخواست خدمات خلاف عرف، اخلاق و قانون از متخصصین. در غیر این صورت نه تنها مشتری هیچ گونه ادعایی در خصوص عدم ارائه چنین خدماتی نخواهد داشت بلکه موظف به پرداخت کلیه هزینه­‌های صورت گرفته تا آن مرحله خواهد بود.

برای مثال: در حین انجام کار توسط متخصص از وی درخواست گردد که دیواری را خراب نماید که دیوار مشترک با همسایه باشد.

۵-۴- در صورت انصراف مشتری در حین انجام کار و یا مواجهه با مانع در انجام کار که ناشی از عمل متخصصین نباشد، کاربر موظف به پرداخت کل مبلغ خدمت به متخصص خواهد بود.

۶-۴- اطلاع قبلی به ورکاپ در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف یا خارج از محدوده خدمات متخصص و یا وجود هرگونه حیوان و یا مواد و مصالح خطرناک در محل ارائه خدمت. در غیر این صورت متخصص مجاز به لغو (امتناع از انجام) خدمت بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ مشتری است.

۷-۴- محل معرفی شده به ورکاپ برای ارائه خدمت کارگاه محسوب و تحت اراده مشتری است.

۸-۴- عدم درج اطلاعات نادرست، ناقص و گمراه كننده كه منجر به زيان متخصصین گردد.

۹-۴- حفظ و حراست و در معرض دید قرار ندادن اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبها، اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی و نظارت بر نگهداری آنها. همچنین کنترل نمودن تمامی لوازم منزل و مطلع نمودن متخصص در صورت وجود هرگونه کاستی احتمالی پیش از ترک منزل توسط متخصص. در غیر این صورت هیچگونه ادعایی از طرف مشتری مسموع نخواهد بود.

۱۰-۴- پذیرش این نکته که هزینۀ خدمت ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی‌های قابل طرح خدمت، از جمله نوع، زمان، مکان یا عوامل دیگر متغیر باشد.

۱۱-۴- مواردی که در حین بارگذاری ویدیو باید رعایت شوند عبارتند از:

مرتبط بودن ویدئو
رعایت حقوق ناشر و مولف
عایت شئونات اخلاقی و عرفی
عدم اهانت به مقامات سیاسی و غیر سیاسی
استفاده از موسیقی متن مجاز مطابق با قوانین
عدم ایجاد تنش و التهاب سیاسی در سایت
عدم توهین به شهروندان
عدم اهانت به اقلیت های قومی و مذهبی
عدم اشاره به رقبا و سایت‌های مشابه و سایر کاربران
۵- حل اختلاف

ورکاپ در نظر دارد در جهت انجام همکاری­ و جلب رضایت و اعتماد مشتریان به کلیه اختلافات احتمالی فی‌مابین رسیدگی کند. بدین منظور در صورت بروز هرگونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر موضوعات این نرم‌افزار که از طریق مذاکره و یا مکاتبه بطور دوستانه حل و فصل نگردد، طرفین در صورت تمایل می‌­توانند موضوع را به هیئت کارشناسی و داوری ورکاپ جهت حل و فصل نهایی ارجاع کنند.