/ کابینت





کابینت


کابینت یکی از اجزایی است که نقش عمده‌ای در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کند. اگر کابینت درست طراحی شده باشد، می‌تواند نمای خانه را به کلی تغییر دهد و حتی یک آشپزخانه کوچک را هم به مکانی با فضای زیاد برای لوازم مصرفی تبدیل کند. با استفاده از مدل درست کابینت می‌توانید یک آشپزخانه مدرن را فراهم کنید و دکوراسیون منزل را به سمت دکوراسیون خانه‌های اروپایی ببرید. به همین دلیل است که انتخاب درست طرح کابینت آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر مدل کابینت آشپزخانه، جنس ماده سازنده‌ی کابینت هم مهم است. استفاده از چوب ام دی اف در ساخت کابینت به قدری رایج شده که تقریبا قریب به اتفاق مردم تمایل دارند از کابینت ام دی اف استفاده کنند.
در کنار استفاده از چوب ام دی اف برای ساخت کابینت آشپزخانه، برای ساخت کمد و دراور هم از همین چوب استفاده می‌شود. در تمام خانه‌ها، کمدهایی وجود دارند که به عنوان جاکفشی، کمد لباس و دراور استفاده می‌شوند و نمای زیباتری به خانه‌های ما می‌دهند. برای ساخت کمد دیواری مدرن معمولا از چوب ام دی اف استفاده می‌شود و انواع کمد دیواری ریلی و کمد لباس را با استفاده از این چوب می‌سازند.

جنس کابینت آشپزخانه و کمد

کابینت ام دی اف نوع غالبی است که در آشپزخانه‌های امروزی استفاده می‌شود. ام دی اف به دلیل دوام زیاد و پایداری در برابر رطوبت و حرارت یکی از بهترین انتخاب‌ها در ساخت کابینت آشپزخانه و کمد است. چوب ام دی اف دارای طراحی‌های گوناگونی است و در دو نوع براق و مات تولید می‌شود. کابینتی که با استفاده از ام دی اف براق ساخته می‌شود را به اسم کابینت های گلاس هم می‌شناسند. استفاده از ام دی اف های گلاس باعث زیباتر شدن فضای خانه و آشپزخانه می‌شود و نور را به شکل بهتری منتشر می‌کند. کابینت آشپزخانه هایگلاس در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی قابل سفارش است و مشتری می‌‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه‌ی شخصی، یک کابینت مدرن را برای ساخت آشپزخانه مدرن به کار بگیرد. برای سفارش کمد دیواری و کمد لباس هم می‌توانید از این چوب استفاده کنید.
مدل دیگری که برای ساخت یک کابینت آشپزخانه ایرانی قابل انتخاب است، کابینت ممبران است. این مدل کابینت آشپزخانه یکی از انواع جدید کابینت به حساب می‌آید و از روی نقش و نگاری که روی خود دارد شناخته می‌شود. ظاهر کابینت ممبران به شکلی است که گویا روی آن حکاکی شده؛ اما در واقع تمام این پستی و بلندی‌ها با استفاده از روکش پی وی سی یا روکش ملامینه روی مغزی ام دی اف کار می‌شوند و کابینت ممبران هیچ نشانی از هنر حکاکی در خود ندارد.

مدل کابینت آشپزخانه و کمد

مدل کابینت تا حد زیادی به مدل آشپزخانه ربط دارد. در واقع این خود آشپزخانه است که تعیین می‌کند چه طرح کابینتی می‌تواند در آشپزخانه‌ی شما اجرا شود. در انواع جدید طرح کابینت آشپزخانه از طراحی دو یا چندرنگ، یراق آلات جدید و کمی نوآوری استفاده می‌شود. طراحان کابینت سعی می‌کنند تا با استفاده از فضاهای مرده، نظر مثبت مشتری را به دست بیاورند و امکان استفاده راحت‌تر از وسایل آشپزخانه را برای مردم فراهم کنند. در یک کابینت مدرن باید امکان دسترسی راحت به تمام قسمت‌ها فراهم باشد و مصرف‌کننده فضای زیادی را برای قرار دادن لوازم آشپزی در اختیار داشته باشد.
انواع جدید جک کابینت، لولای کابینت و دستگیره کابینت که در کابینت‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، با موارد قدیمی فرق دارند و به همین دلیل، شرایط و امکانات جدیدی را برای شما فراهم می‌کنند. یک مدل کابینت جدید باید بتواند در عین شیک و مدرن بودن، فضای خوبی را هم در اختیار شما قرار دهد. این اتفاق در مورد کمد هم رخ می‌دهد؛ یراق آلاتی که در یک کمد دیواری مدرن استفاده می‌شوند، کاملا متفاوت از یراق آلات به کار رفته در نسل قدیم هستند. اگر مدل کمد دیواری اتاق خواب و کمد لباس دلخواه‌تان را انتخاب کرده‌اید، کارتان در این زمینه بسیار راحت می‌شود و می‌توانید طرح کمد دیواری را به سازنده اطلاع دهید.

طراحی کابینت آشپزخانه و ساخت آن

برای ساخت کابینت آشپزخانه مدل جدید باید یک کابینت ساز ماهر از منزل شما بازدید کند. در زمان طراحی و ساخت کابینت اگر ایده یا طرحی دارید، می‌توانید آن را با نجار کابینت ساز در میان بگذارید و از مشورت او در این زمان استفاده کنید. برای این کار کافی چند عکس کابینت را از اینترنت دانلود کنید و به سازنده‌ی کابینت نشان دهید. مطمئن باشید که هیچ‌کس غیر از کابینت ساز نمی‌تواند در ساخت یک آشپزخانه مدرن به شما کمک کند. حتی می‌توانید از او برای ساخت کابینت آشپزخانه کوچک مشاوره بگیرید و بخواهید تا در مدیریت فضای کم به شما کمک کند.

تعمیرات کابینت آشپزخانه و ایجاد تغییر در آن

تغییر دادن کابینت یکی از کارهایی است که نیاز به انجام آن، معمولا پس از گذشت چند سال از نصب کابینت ایجاد می‌شود. به دلیل عرضه‌ی مدل‌های جدید کابینت ام دی اف و میل به ایجاد تغییر در محیط زندگی، صاحبخانه‌ها سعی می‌کنند با ایجاد تغییر در کابینت، آشپزخانه مدرنی را برای خودشان فراهم کنند. این کار در زمان خرید یا اجاره‌ کردن آپارتمان قدیمی هم رخ می‌دهد. در هنگام ایجاد تغییرات، کارهایی از قبیل کوچک کردن کابینت، جداسازی کابینت، ساخت قفسه و ساخت طبقه جدید انجام می‌شوند. البته گاهی هم کابینت نیازمند تعمیرات است و برای تعویض رویه کابینت، تعویض یراق آلات و لولا و دستگیره، تعویض درب آب خورده کابینت، برش جای سینک و برش جای گاز باید از یک نجار ماهر استفاده کرد.
در کمد دیواری یا کمد لباس هم می‌توان تغییراتی را ایجاد کرد. به عنوان مثال، خیلی‌ها هستند که می‌خواهند کمد دیواری قدیمی منزل را به یک کمد دیواری کشویی ریلی تنها تبدیل کنند یا درون کمد لباس، چند کشوی کوچک اضافه کنند. این کار در اکثر خانه‌ها قابل انجام است و می‌توان یک کمد دیواری مدرن را با اعمال چند تغییر به دست آورد. نقاشی کردن، تعویض لولا و تعویض دستگیره از دیگر مواردی هستند که در هنگام ایجاد تغییرات در کمد انجام می‌شوند. برای ساخت یا تغییر دادن کمد دیواری منزل می‌توانید از متخصصان ورکاپ استفاده کنید.

قیمت کابینت آشپزخانه و کمد

قیمت کابینت آشپزخانه و کمد بر اساس نوع چوب و میزان کار تعیین می‌شود. در صورت انتخاب کابینت ممبران، هزینه ساخت زیادی را متقبل خواهید شد و با انتخاب ام دی اف معمولی، هزینه ساخت کمد یا کابینت در حد معقولی باقی خواهد ماند. متراژ آشپزخانه در تعیین قیمت کابینت تاثیر مستقیم دارد. ارتفاع و عمقی که برای کابینت زمینی، کابینت هوایی و کابینت ایستاده تعیین می‌شود هم روی اجرت نصب و هزینه ساخت کابینت آشپزخانه تاثیر خواهد گذاشت. 
فاکتور دیگری که در تعیین قیمت کابینت نقش دارد، جنس سنگ اپن و سنگ قسمت بالایی کابینت است. علاوه بر امکان استفاده از چوب، می‌توانید از سنگ‌های زینتی مدرن برای کابینت آشپزخانه استفاده کنید. سنگ کورین و سنگ کوارتز جزو محبوب‌ترین سنگ‌های نسل جدید هستند که برای پوشاندن قسمت بالایی کابینت استفاده می‌شوند. البته می‌توان از سنگ‌های گرانیت و مرمر هم به عنوان سنگ رویه استفاده کرد که قیمت تمام شده در این سنگ‌ها به مراتب ارزان‌تر است.

الف) یک متر کابینت شامل یک متر کابینت هوایی (۴۰ درصد هزینه) به علاوه‌ی یک متر کابینت زمینی (۶۰ درصد هزینه) است. حال اگر کابینت شما خارج از ابعاد استاندارد باشد، نوع محاسبه تغییر می‌کند و با اعمال ضریب محاسبه می‌شود. در واقع اضافه شدن عمق و ارتفاع است که باعث به میان آمدن پای این ضریب می شود.

ب) در قیمت‌های اعلام شده برای کابینت، هزینه صفحه رویه‌ی شرکتی ۳ سانتی‌متری با عرض ۶۰ سانتی‌متر دیده شده و در صورت تمایل مشتری به استفاده از صفحات دیگر یا عرض بیشتر از ۶۰ سانتی‌متر، مابه‌التفاوت قیمت صفحه به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

پ) قیمت‌های عنوان شده با فرض ساخت کابینت ساده با یراق آلات معمولی هستند و در صورت اضافه شدن مواردی مثل پاخور، تاج، یراق الات خاص و ... به قیمت‌های فوق افزوده خواهد شد. میزان این افزایش با توجه به جنس و برند موارد اضافه شده متغیر خواهد بود.

ت) قیمت کابینت ممبران با توجه به طرح تزئینات ستون و گل‌ها متغیر است. قیمت‌های اعلام شده، حداقل قیمت ساخت کابینت ممبران هستند.

ث) قیمت کابینت با روکش چوب، کاملا به نوع جنس استفاده شده (بلوط، گردو، راش و ...)، ضخامت رویه، طرح مورد نظر، تزئینات احتمالی و موارد این‌چنینی بستگی دارد .

ج) در صورت نیاز به تعویض صفحه رویه به تنهایی، دستمزد نصب به صورت درصدی نخواهد بود و به صورت توافقی بین متخصص و مشتری تعیین می‌شود.

چ) قیمت اعلام شده برای صفحات ۳ و ۵ سانتی‌متری و همچنین صفحات کورین و کوارتز، تنها قیمت متریال است و هزینه نصب پس از بررسی شرایط کار تعیین و به آن اضافه خواهد شد.

خ) به طور کلی قیمت کابینت و کمد با توجه به تعداد کشوها، ریلی بودن درها، تعداد و عمق قفسه‌ها بسیار متغیر است و قیمت نهایی پس از بازدید کار و تایید طرح مشخص می‌شود. همچنین قیمت این سرویس ارتباط مستقیمی با قیمت صفحه متریال دارد و با توجه به شرایط اقتصادی، ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف دستخوش تغییرات شود.

د) هزینه تهیه طرح به صورت توافقی بین مشتری و متخصص تعیین می‌شود. عموما در صورتی که عملیات ساخت و نصب توسط متخصص انجام شود، هزینه‌ای بابت طرح ارائه شده دریافت نمی‌شود. اما در صورت به توافق نرسیدن برای اجرای کار، هزینه‌ای بابت طراحی و دیزاین به متخصص پرداخت می‌شود.

ذ) هزینه ایاب و ذهاب برای کارشناسی و بازدید از فضا به صورت توافقی محاسبه می‌شود.

 

  • هر متر مربع ام دی اف ایرانی مات: توافقی
  • هر متر مربع های گلاس ایرانی: توافقی
  • هر متر مربع ام دی اف ترک مات: توافقی
  • هر متر مربع های گلاس ترک: توافقی
  • هر متر مربع ممبران شرکتی: توافقی
  • هر متر مربع ممبران غیر شرکتی: توافقی
  • هر متر مربع روکش چوب: توافقی
  • هر متر صفحه ۳ سانتی متری: توافقی
  • هر متر صفحه ۵ سانتی متری: توافقی
  • هر متر صفحه کورین: توافقی
  • هر متر صفحه کوارتز: توافقی
  • تعمیرات و کارهای جزئی: توافقی
  • هزینه حمل و نصب: درصدی توافقی از هزینه ساخت

سفارش کابینت


شما سفارش کابینت را انتخاب کرده‌اید. لطفاً اطلاعات زیر را با دقت تکمیل کنید. این اطلاعات کمک می‌کند که متخصصان ما برآورد دقیق‌تری از پروژه و هزینه‌های آن داشته باشند.

مرحله اول : انتخاب نوع خدمت (ضروری)

مرحله دوم : انتخاب جنس مورد نظر کابینت یا کمد (ضروری)

مرحله سوم : انتخاب جنس مورد نظر برای صفحه رویه

مرحله چهارم : طول دیوارهای کابینت خور آشپزخانه (مترطول)

مرحله پنجم : انتخاب کاربری کمد

مرحله ششم : انتخاب نوع تعمیرات