/ قالیشویی





قالیشویی


شست و شوی فرش های دستباف

فرش‌های دستباف از جمله لوازم و مبلمانی هستند که از دیرباز در فرهنگ و معماری سنتی و بومی خانه‌های ایرانی حضور داشته اند؛ در واقع یکی از دلایلی که موجب افزایش ارزش این فرش‌ها شده، همین پیشینه‌ی آن‌ها است. امروزه فرش‌های دستباف با ظرافت بالایی تولید می‌شوند که از نظر کیفیت، دست کمی از فرش‌های سنتی ندارند و می توان به عنوان پوشش کف فضاها از این فرش‌ها استفاده نمود. نکته‌ی مهمی که مورد توجه فرش‌های دستباف می باشد، نظافت و شستشوی این فرش‌ها است زیرا مواد و رنگ‎‌های مورد استفاده در این فرش‌ها در مقابل شستشو حساس هستند و می بایست حداکثر دقت در شستشوی آن‌ها لحاظ شود تا از آسیب دیدن تار و پود رنگ فرش‌ها جلوگیری شود.
به دلیل همین حساسیت‌ها، ترجیه افراد بر این است که شستشوی فرش‌های دستباف را قالیشویی‌های معتبر بسپارند. قالیشویی‌های معتبر و با تجربه به خوبی نسبت به حساسیت‌های فرش‌های نفیس و دستباف آگاهی داشته و برنامه‌ی مناسبی را برای شستشوی انواع این فرش‌ها در دستور کار دارند.
معمولا شستشوی قالی‌های دستباف با شامپو مواد خاصی انجام میگیرد که علاوه بر اثبات رنگ فرش، از تغییر فرم نیز جلوگیری می کند؛ این نوع شستشو که به اصطلاح اعلاشویی نیز نامیده می شود، خدماتی مانند بسته بندی و خشک کردن در گرمخانه را نیز شامل می شود.

۱. قیمت‌های اعلام شده به صورت کلی می باشد لذا هزینه ی نهایی پس از کارشناسی حضوری تعیین می گردد.
۲. فرش های دستباف با توجه به ظرافت و کیفیت فرش، نیاز به دقت بیشتری در شستشو دارند که این مسئله در افزایش یا کاهش هزینه شستشو تاثیر مستقیم دارد.
۳. هزینه ترمیم شیرازه و ریشه فرش‌ها با توجه به نوع فرش از نظر جنس و ابعاد، متفاوت بوده و برای تعیین هزینه انجام کار نیاز به کارشناسی حضوری می باشد.
۴. هزینه ی رفوکاری، با توجه به میزان آسیب‌دیدگی فرش‌ها تعیین شده و پس از کارشناسی حضوری، برآورد و اعلام می گردد.
۵. هزینه حمل و نقل فرش جدای از هزینه شستشوی آن است.
۶. سفارشات قالیشویی شامل ۱۰ درصد تخفیف بر روی فاکتور نهایی می باشند.
۷. در صورت عدم توافق، کارشناسی رایگان خواهد بود.

  • اعلاشویی فرش دستباف: مترمربع 10-15هزار تومان
  • ترمیم ریشه و شیرازه انواع فرش دستباف: توافقی
  • رفوکاری انواع فرش دستباف: توافقی
  • دارکشی فرش دستباف: توافقی
  • سرویس حمل و نقل: 15 هزار تومان

 

 

 

شست و شوی فرشهای ماشینی

 

فرش را می توان یکی از نمادهای فرهنگ و هویت ایرانی دانست. در کنار فرش‌های اصیل که دستباف نیز نامیده می شود، صنعت فرش ماشینی نیز در سالیان اخیر سهم بسزایی در این فرهنگ ایفا کرده است. هرچند فرش‌های ماشینی از ظرافت و کیفیت فرش‌های دستباف بهره مند نیستند اما به عنوان یکی از اعضا اصلی خانه‌های ایرانی همواره مورد استفاده بوده‌اند. یکی از مواردی که مورد توجه فرش‌های ماشینی می باشد، نظافت و شستشوی این فرش‌ها است زیرا برخلاف فرش‌های دستباف که با دقت بیشتری از آن‌ها نگهداری و استفاده می شود، از فرش‌های ماشینی به راحتی و بدون نگرانی بابت از بین رفتن کیفیت، در فضاهای مختلف استفاده می شود و به همین جهت زودتر از فرش‌های زینتی نیاز به شستشو پیدا میکنند.
با توجه میزان کثیفی و لک شدن فرش‌های ماشینی، روش‌های مختلفی برای شستشوی آن‌ها پیشنهاد می‌شود، یکی از روش‌های معمول که به صورت خانگی و یا حتی در قالیشویی‌ها از آن استفاده می شود، روش آب و پودر است از گذشته رایج بوده است اما امروزه با توجه به تولید فرش‌های ماشینی با کیفیت بالا و حتی در حد فرش دستباف، نمی توان به شستشو با آب و پودر بسنده کرد زیرا ممکن است تاثیر نامطلوبی بر فرش بگذارد، به همین جهت انواع مواد و شامپوهای مناسب برای فرش‌های مختلف تولید شده که می توان بدون آسیب رساندن به فرش، از آن‌ها استفاده نمود.

۱. قیمت‌های اعلام شده به صورت کلی می باشد لذا هزینه ی نهایی پس از کارشناسی حضوری تعیین می گردد.
۲. هزینه ترمیم شیرازه و ریشه فرش‌ها با توجه به نوع فرش از نظر جنس و ابعاد، متفاوت بوده و برای تعیین هزینه انجام کار نیاز به کارشناسی حضوری می باشد.
۳. هزینه ی رفوکاری، با توجه به میزان آسیب‌دیدگی فرش‌ها تعیین شده و پس از کارشناسی حضوری، برآورد و اعلام می گردد.
۴. حداقل هزینه برای قالیشویی معادل هزینه یک فرش ۱۲ متری است؛ یعنی برای شستشوی فرش‌های کوچک‌تر هم دستمزد شستشوی فرش ۱۲ متری دریافت خواهد شد.
۵. هزینه حمل و نقل فرش جدای از هزینه شستشوی آن است.
۶. سفارشات قالیشویی شامل ۱۰ درصد تخفیف بر روی فاکتور نهایی می باشند.
۷. در صورت عدم توافق، کارشناسی رایگان خواهد بود.

 

  • عادی‌شویی فرش ماشینی: مترمربعی 3/5-4 هزار تومان
  • خشکشویی فرش ماشینی در منزل: توافقی
  • ریشه و شیرازه انواع فرش ماشینی: توافقی
  • رفوکاری انواع فرش ماشینی: توافقی
  • سرویس حمل و نقل: 15هزار تومان

سفارش قالیشویی


شما سفارش قالیشویی را انتخاب کرده‌اید. لطفاً اطلاعات زیر را با دقت تکمیل کنید. این اطلاعات کمک می‌کند که متخصصان ما برآورد دقیق‌تری از پروژه و هزینه‌های آن داشته باشند.

مرحله اول : انتخاب نوع خدمت مورد نیاز (ضروری)

مرحله دوم : ابعاد فرش مورد نظر (ضروری)

مرحله سوم : تعداد فرش‌های مورد نیاز را ذکر کنید (ضروری)