/ نصب لوستر و چراغ





نصب لوستر و چراغ


ما برای روشن کردن خانه‌هایمان از انواع لامپ، لوستر و آباژور استفاده می‌کنیم. اما بهترین راه برای تامین روشنایی خانه، استفاده از یک لوستر مدرن است و این کار می‌تواند با استفاده از لوسترهای سنگین یا چند لوستر سبک انجام شود. نصب چراغ و لوستر با استفاده از قلاب‌های سقفی انجام می‌شود و وزن لوستر روی این قلاب‌ها می‌افتد. مرسوم است که لوسترها را بر اساس تعداد شعله می‌سنجند و هر چه تعداد شعله یک لوستر بیشتر باشد، نور و روشنایی بیشتری خواهد داشت. وجود تعداد شعله بیشتر در زیبایی منزل هم تاثیر چشم‌گیری خواهد گذاشت. در لوسترها از لامپ‌های مختلفی مثل لامپ شمعی، لامپ ال ای دی (LED)، لامپ فیلامینتی، لامپ اس ام دی (SMD) و چند نوع لامپ دیگر استفاده می‌شود. انتخاب یک مدل لوستر مدرن و نصب آن در خانه می‌تواند نمای خانه شما را به کلی عوض کند و حس بهتری از زندگی در آن خانه به شما بدهد.

لوستر سبک یا لوستر سنگین؟

لوسترها را بر اساس وزن به دو دسته‌ی سبک و سنگین تقسیم می‌کنند. وزن یک لوستر تا میزان زیادی به جنس ماده‌ی سازنده‌ی آن ربط دارد و در انواع لوستر مدرن سعی می‌شود که تا حد امکان سبک‌ترین لوستر موجود را بسازند. کمی قبل‌تر سعی می‌کردند با استفاده از برنز یا برنج، لوسترهای سنگینی بسازند که البته هنوز هم در ساخت لوستر از این مواد استفاده می‌شود. لوستر برنزی نوع گران‌تری است که تقریبا سه برابر از لوستر برنجی گران‌تر است. به همین دلیل هم گاهی دیده می‌شود که نمایندگان فروش لوستر برای گران‌تر فروختن آن سعی می‌کنند تا لوستر برنجی را به عنوان لوستر برنزی معرفی کنند. اما حقیقت این است که تقریبا تمام لوسترهای سنگین موجود در بازار از نوع برنجی هستند. در کنار لوسترهای برنزی و برنجی که ذاتا جزو مدل‌های سنگین محسوب می‌شوند، استفاده از تعداد زیاد کریستال هم منجر به افزایش وزن لوستر می‌شود و باید برای نصب آن از قلاب محکم‌تری استفاده کنیم.

چند مدل لوستر داریم؟

لوسترها دارای مدل‌های گوناگونی هستند و تنوع بسیار زیادی در میان آنها وجود دارد. لوستر شاخه ای، لوستر کریستالی، لوستر ریسه‌ای، لوستر سقفی، لوستر دیواری یا لوستر دیوارکوب، لوستر ایستاده و لوستر آویز از مهم‌ترین انواع لوستر در ایران هستند. البته مدل‌های دیگری با نام‌های لوستر فانتزی، لوستر اتاق کودک و ... هم در بازار وجود دارند که غالبا با انواع قبلی معرفی شده از یکدیگر قابل تفکیک هستند. در ادامه مهم‌ترین مدل‌های لوستر را توضیح می‌دهیم.

لوستر شاخه ای

لوستر شاخه ای یکی از انواع محبوب در بازار ایران است که خود به چندین زیرشاخه تقسیم می‌شود. لوستر شاخه ای شیدخور، لوستر شاخه ای ریختگی، لوستر چوبی، لوستر برنزی و چند مورد دیگر از انواع این لوستر هستند. در این نوع از لوستر می‌توانید تعداد شاخه‌ها را خودتان تعیین کنید.

لوستر کریستالی

لوستر کریستالی از تعداد زیادی کریستال شیشه‌ای که با ساختار خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، تشکیل می‌شود. ساختاری که در یک لوستر کریستالی به کار می‌رود، لزومی از الگوی خاصی تبعیت نمی‌کند و به همین دلیل، لوسترهای کریستالی در اشکالی متنوعی تولید می‌شوند. می‌توانید این نوع لوستر را به شکل دایره‌ای، مستطیلی، مربعی یا گنبد وارونه تهیه کنید. حتی می‌توانید انواعی از لوستر کریستالی را پیدا کنید که به صورت دوطبقه یا چند طبقه ساخته شده‌اند. بدنه این نوع معمولا از جنس برنج است و یک لایه آبکاری براق روی آنها به کار می‌رود. انعکاس نور و شکست آن در شیشه‌های لوستر کریستالی منجر به انتشار خوب روشنایی در محیط می‌شود.

لوستر ریسه ای

لوستر ریسه ای به آن دسته از لوسترها گفته می‌شود که از کریستال‌های آویخته شده به یک صفحه‌ی فلزی تشکیل می‌شوند. این کریستال‌ها با استفاده از سیم‌های آویز یا نخ‌های نایلونی، در ارتفاع‌های معین روی یکدیگر قرار می‌گیرند و در نهایت یک ساختار معلق زیبا را به وجود می‌آورند. در نسل جدید لوستر ریسه ای از لامپ‌های اس ام دی (SMD) استفاده می‌شود که دارای نور خیلی خوب و گرمای تولیدی بسیار کم هستند. وجود کریستال‌های شیشه‌ای در این لوستر باعث پخش و انتشار هرچه بهتر نور می‌شود.

لوستر سقفی

لوستر سقفی به آن نوعی از لوسترها گفته می‌شود که مستقیما به سقف منزل پیچ می‌شوند. این نوع از لوسترها فاقد هر گونه کابل یا زنجیر آویز هستند و بین لوستر و سقف هیچ فاصله‌ای وجود ندارد. به همین دلیل برای استفاده در منازلی که سقف کوتاه دارند، بسیار مناسب هستند. استفاده از شاخه‌های زیاد و متراکم که از گل، کریستال و فلز تشکیل شده‌اند، تقریبا مشخصه‌ی تمام لوسترهای سقفی است.

محل نصب لوستر و چراغ

برای نصب لوستر، مکان‌های متعددی وجود دارد. مهم‌ترین مکان برای نصب لوستر، پذیرایی و هال است و گاهی برای روشنایی اتاق خواب هم چنین نوری را به کار می‌برند. البته به تازگی از لوستر آشپزخانه هم استفاده می‌شود که استفاده از آن، آشپزخانه‌ی شما را نورانی‌تر و شیک‌تر از همیشه می‌کند. آشپزخانه‌ها مکانی هستند که در نورپردازی جدید توجه ویژه‌ای به آنها می‌شود و انواع نور مخفی و لامپ هالوژن برای هرچه زیباتر کردن به آنها افزوده می‌شود. با اضافه شدن لوستر به آشپزخانه، این زیبایی به بهترین شکل تکمیل می‌شود.

برخلاف لوستر که باید در مکان‌های خاصی نصب شود، چراغ‌ها و لامپ‌ها را می‌توانید در موقعیت‌های مختلفی استفاده کنید. نصب چراغ در راهرو و راه پله، داخل اتاق‌ها و در محوطه‌ی باز امکان‌پذیر است و می‌توانید تک‌تک موقعیت‌های مکانی منزل را با استفاده از چراغ مناسب روشن کنید. استفاده از لامپ برای باغ و باغچه، حیاط، راهرو، تراس و پارکینگ و موقعیت‌های دیگر کاملا رایج و پذیرفته شده است. علاوه بر لامپ‌های رشته‌ای معمولی که سابقا برای این کار استفاده می‌شد، به تازگی از انواع لامپ کم مصرف، لامپ ال ای دی (LED) و لامپ اس ام دی (SMD) هم در روشنایی منازل استفاده می‌شود که هم نور زیباتری دارند و هم از نظر مصرف انرژی به‌صرفه‌تر هستند. به هر حال باید این حقیقت را بپذیریم که زمان لامپ‌های رشته‌ای و مهتابی فلورسنت تقریبا سرآمده و باید از جایگزین‌های مدل روز برای آنها استفاده کرد.

خرید لوستر و چراغ

برای خرید لوستر می‌توانید به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنید یا اینکه خرید اینترنتی لوستر را در برنامه قرار دهید. در خرید لوستر باید به تعداد شاخه‌ها، نوع لامپ مورد استفاده، نوع کریستال‌ها، طول شاخه‌ها، مجموع ارتفاع از سقف و مواردی از این قبیل توجه کنید. برخی از انواع لوستر فانتری قابلیت تغییر شکل دارند و می‌توانید آنها را به اشکال مختلف درآورید. این نوع لوسترها باید در محل فروشگاه به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا از جوانب مختلف آنها مطلع شوید. اگر خرید لوستر را به صورت اینترنتی انجام می‌دهید، حتما فروشگاهی را انتخاب کنید که عکس‌های متعددی از هر مدل تهیه کرده باشد و این حق انتخاب را به شما بدهد تا مشخصات لوستر مورد نظرتان را به صورت کامل و با جزئیات زیاد تعیین کنید. در هنگام خرید، اطلاع داشتن از قیمت لوستر بسیار مهم است. برخی از فروشندگان از بی‌اطلاعی خریدار سواستفاده می‌کنند و یک لوستر ارزان را گران‌تر از ارزش واقعی به مشتری می‌فروشند. اگر قصد خرید لوستر ارزان را دارید، حتما با آگاهی کامل از قیمت‌ها پای معامله بروید.

نصب و تعمیر لوستر و چراغ

برای نصب لوستر و چراغ حتما باید از یک نفر متخصص این کار بهره بگیرید. نصاب لوستر دقیقا می‌داند که چه محلی را باید برای نصب مطمئن لوستر انتخاب و قلاب لوستر را در چه مکانی نصب کند. برای نصب باید از قلاب و زنجیر استفاده شود و این کار تنها از افراد خبره ساخته است. هزینه نصب لوستر با توجه به موارد متعددی تعیین می‌شود که میزان سیم مورد نیاز، ارتفاع سقف، نوع زنجیر و طول آن، نوع قلاب سقفی، تعداد شاخه‌های لوستر و نوع روشنایی درخواستی از مهم‌ترین موارد آن هستند.
پس از گذشت مدتی از زمان نصب، به تعمیر و نگهداری لوستر نیاز پیدا می‌کنید. سوختن لامپ یکی از اتفاقات رایج در مورد لوسترها است و گاهی پیش می‌آید که برق لوستر دچار اتصالی یا قطعی می‌شود. در چنین مواقعی هم باید از یک برقکار مطلع کمک بگیرید. در هنگام نصب کلید تایمردار، کلید سنسوردار حساس به حرکت و تعویض لامپ‌های راه پله هم باید کار مشابهی را انجام دهید و از کمک یک برقکار استفاده کنید.

الف) هزینه‌های اعلام شده صرفا مربوط به نصب چراغ و لوستر هستند و برای خرید لوستر باید خودتان به صورت شخصی اقدام کنید.

ب) از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش یا کاهش هزینه‌های انجام کار می‌توان به نوع لوستر، میزان سیم کشی و ارتفاع سقف اشاره کرد.

پ) در صورت نبود زیرساخت لازم از قبیل سیم کشی، کلید و مواردی از این دست، هزینه‌ی این تجهیزات به صورت مجزا دریافت می‌شود.

ت) هزینه نصب نورهای مخفی زیرسقفی ممکن است بسته به نوع نورپردازی (شلنگ‌های SMD یا شلنگ‌های معمولی)، حجم کار و محل نصب آن کاهش یا افزایش داشته باشد.

ث) هزینه نصب لامپ هالوژن با توجه به اینکه سطح مورد نظر به دستگاه گردبر نیاز دارد یا خیر تعیین خواهد شد.

ج) مشاهده پروژه و کارشناسی حضوری در صورتی که انجام کار به متخصص سپرده شود، رایگان است. اما اگر توافق جهت انجام کار حاصل نشود، هزینه ایاب و ذهاب و کارشناسی دریافت خواهد شد.

  • نصب هر عدد لوستر سبک: ۲۵ هزار تومان
  • نصب هر عدد دیوارکوب: ۲۰ هزار تومان
  • نصب هر شاخه لوستر سنگین: ۲۰ هزار تومان
  • نصب هر عدد چراغ سنسوردار: ۸ هزار تومان
  • نصب هر متر نور مخفی: ۱ هزار تومان
  • نصب هر عدد لامپ هالوژن: ۸ هزار تومان
  • نصب هر عدد چراغ مهتابی فلورسنت: ۸ هزار تومان

سفارش نصب لوستر و چراغ


شما سفارش نصب لوستر و چراغ را انتخاب کرده‌اید. لطفاً اطلاعات زیر را با دقت تکمیل کنید. این اطلاعات کمک می‌کند که متخصصان ما برآورد دقیق‌تری از پروژه و هزینه‌های آن داشته باشند.

مرحله اول : نوع خدمت مورد نیاز (ضروری)

مرحله دوم : انتخاب نوع تجهیزات روشنایی (ضروری)

مرحله سوم : تعداد (ضروری)