/ کاشی و سرامیک





کاشی و سرامیک


کاشی کاری یک هنر اصیل ایرانی است که برای آراستن دیوارها، سقف و کف به کار می‌رود. در دوران اسلامی از انواع کاشی معرق، کاشی هفت رنگ و انواع دیگر برای تزئین دیوارها استفاده می‌شد؛ اما در کاشی کاری مدرن تنها از کاشی‌های جدید برای تزئین بخش‌های خاصی از ساختمان استفاده می‌شود. کاشی کاری سرویس بهداشتی و حمام و کاشی کاری آشپزخانه از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توان برای کاشی کاری مدرن نام برد. البته از انواع کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش هال و پذیرایی و اتاق‌ها هم استفاده می‌شود.

کاشی کاری یک هنر است و مجری این کار، باید بتواند بهترین نوع کاشی را برای موقعیت‌های مختلف تشخیص دهد و اجرا کند. اجرای درست کاشی از پایین‌ترین نقطه و تراز کردن کاشی‌ها روی دیوار یکی از کارهایی است که به تکنیک و تجربه‌ی زیادی نیاز دارد و هرکسی از پس اجرای آن برنمی‌آید. این کار علاوه بر ابزارهای جدید و مدرن، به هنر خاصی نیاز دارد که تنها کاشی کاران متبحر از آن بهره برده‌اند.

دو اصطلاح بندکشی کردن و دوغاب ریزی در مراحل نهایی یا همان پرداخت کردن کاشی یا سرامیک به میان می‌آیند و کاری می‌کنند تا کاشی کارشده روی دیوار یا کف ظاهر زیبایشان را برای مدت‌های مدید حفظ کنند. هدف اصلی از این کارها، عایق شدن کامل در برابر نفوذ رطوبت است. برای اجرای انواع کاشی و سرامیک با طرح مدنظرتان و با رعایت اصول کاشی کاری می‌توانید از ورکاپ استفاده کنید. استادان کاشی کار ورکاپ می‌توانند انواع کاشی کاری سنتی، کاشی کاری ایرانی و کاشی کاری مدرن را با کیفیت بالا برایتان انجام دهند.

* حداقل هزینه پرداختی شما در سرویس کاشی کاری توافقی خواهد بود.

الف) قیمت اجرای کاشی و سرامیک، با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. متراژ کار، وضعیت سطح زیر کار، ابعاد و جنس کاشی و سرامیک مورد استفاده، نوع چینش کاشی‌ها و میزان پیچیدگی کار در تعیین قیمت کاشی کاری تاثیرگذار هستند.

ب) چسب مورد نیاز برای هر متر مربع کاشی کاری قیمت توافقی دارد و در صورت انتخاب ملات برای این کار، باید حقیمتی توافقی به ازای هر متر مربع کنار بگذارید.

پ) اگر کاشی و سرامیک مدنظر شما ابعاد خیلی بزرگ (مثل سنگ اسلب) یا خیلی کوچکی داشته باشند، نصب آنها به زمان و مهارت بیشتری نیاز دارد و هزینه‌ی اجرای کار افزایش می‌یابد. در موارد این‌چنینی هم باید پیش از شروع کار با متخصص بر سر قیمت به توافق برسید.

ت) اگر سطح زیر کار نیاز به تمیزکاری و شستشو، تیشه کاری، کندن یا کارهای دیگری از این قبیل داشته باشد، هزینه‌ی کاشی کاری افزایش پیدا می‌کند. برای این کارها هم مبلغ مشخصی تعیین نشده و به صورت توافقی محاسبه می‌شوند.

ث) کارهای کوچک عموما بصورت متری محاسبه نمی‌شوند و هزینه‌ی اجرای کار بین مشتری و متخصص توافق می‌شود. کارهای زیر ۳۰ متر مربع، کار کوچک محسوب می‌شوند.

ج) حداقل سفارش کاشی کاری باید ۱۵۰ هزار تومان باشد.

 

  • نصب هر متر مربع کاشی دیوار با چسب: توافقی
  • نصب هر متر مربع سرامیک کف با چسب: توافقی
  • نصب هر متر مربع کاشی دیوار با ملات:توافقی
  • نصب هر متر مربع سرامیک کف با ملات: توافقی
  • هزینه کارهای کوچک بصورت توافقی محاسبه می‌شود.

 


سفارش کاشی و سرامیک


شما سفارش کاشی و سرامیک را انتخاب کرده‌اید. لطفاً اطلاعات زیر را با دقت تکمیل کنید. این اطلاعات کمک می‌کند که متخصصان ما برآورد دقیق‌تری از پروژه و هزینه‌های آن داشته باشند.

مرحله اول : انتخاب نوع خدمت (ضروری)

مرحله دوم : انتخاب نحوه اجرای کاشی و سرامیک (ضروری)

مرحله سوم : انتخاب متراژ کار (ضروری)